NL  NL   FR  FR   EN  EN

REGIONAL BRANDING HAGELAND

Regional Branding?

Het ontwikkelen van een regionaal merk om daarmee de plattelandseconomie te vermarkten en een gebied grensoverschrijdend te positioneren als kennisintensieve plattelandsregio met specifieke troeven op toeristisch en economisch vlak.

Regional Branding Hageland

De plattelandseconomie van het Hageland, de sub-regio binnen Vlaams-Brabant ten oosten van Leuven, kent verschillende troeven. Traditionele landbouw en cultuur-historische trekpleisters gaan hand in hand met investeringen in de kennisintensieve bedrijvigheid op het vlak van voeding. Een overkoepelende werking om die troeven optimaal te bundelen en te vermarkten ontbreekt echter. Zo worden kansen gemist ten aanzien van de synergie tussen sectoren en de promotie van die synergie richting diverse doelgroepen.

Dit project voorziet in twee doelstellingen. Ten eerste wordt in een zo breed mogelijk forum aan de hand van een imago-onderzoek de merknaam Hageland verder ontwikkeld. Het Hageland heeft zijn wortels in het verleden, maar omvat tegelijkertijd de gebiedsontwikkeling in de nabije toekomst, met name ten aanzien van het project Feed Food Health en de inzet op kennisintensieve bedrijvigheid die daarmee samenhangt.

De tweede doelstelling betreft de versterking en het eventueel bijsturen van het imago van het merk Hageland via tal van concrete activiteiten. Dit omvat evenementen en acties om het nieuwe merk te lanceren en zijn weg te laten vinden naar de Hagelandse plattelandsondernemers, de uitgave van een regiopocket, ontwikkeling van nieuwe toeristische arrangementen die uiting geven aan de Hagelandse identiteit, promotie van het zakentoerisme en, last but not least, de marketing rondom het project Feed Food Health met als doel kennisintensieve bedrijven aan te trekken die onder meer een plek kunnen vinden in de nieuwe bio-generator in Tienen.

Promotor

Leaderwerking Hageland

Copromotoren

Provincie Vlaams-Brabant

Toerisme Vlaams-Brabant vzw

Streekproducten Vlaams-Brabant vzw

Looptijd

april 2010 - maart 2012

Regiocongres Hageland


Documenten: